02.03

Vi var några som skulle ses på en bar.
En efter en droppade alla av, den sista av sjukdom ett par minuter innan vi skulle ses.
Till sist blev det bara Han och jag. Och öl. Och cigg.

Vi pratade om musik. Och hur tiden vi lever i kan vara så hetsig.

Han kom tillbaka från rökrummet, hade hittat några bekanta som slog sig ner.

Jag var lite dragen, diskuterade därför vitt och brett med dem (annars är jag väldigt tyst inför främlingar).

Och hela tiden höll Han min hand på bordet, utom när Han släppte den för att stryka undan en hårslinga från mitt ansikte eller smeka mig på ryggen.

Och när han rökte kysste Han mig i nacken när Han kom tillbaka.

Det blev en tidig kväll, Han såg att jag blev trött kring halv två. Vi gick hem till honom.


Den natten sa vi det igen, båda två. Men återigen var vi båda fulla. Men jag försökte se Honom i ögonen och visa att jag tror att jag menar det. "Jag älskar dig."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0