Nytt år

Satt i hans knä, han kysste mina bara axlar.
Tolvslaget, utomhus, han väldigt full.
Håller om mig hårt och säger om och om "Du är bäst, verkligen bäst, du är världens bästa flickvän, du är för snäll, du kommer inte orka med mig, jag blir alltid för full"
Jag svarar att vi får väl se hur länge jag står ut.

Till en bar, där vi träffar en främling från ett annat land.
Han lägger armen om mig för att markera för främligen att vi hör ihop.
"Oh, you together?"

Minns enstaka fraser.
Främlingen säger till honom "She feels you man, she feels you in her bones"
Han säger "I fucking love her man"

Han däckar på en säng, jag kryper ner brevid.
Han säger att han älskar mig.
Jag fnyser. "Säg det när du är nykter istället."
"Jag älskar dig. Jag ska."

Sover, och vaknar intrasslad i honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0